Begirada Anitzak Tailerra.
2019/02/22. UPV/EHU
Hezkuntza Fakultatea, Donostia
Begirada
Kontzienteak proiektuaren barneko formakuntza 2. mailako ikasleekin. Ikertze.
Txalupagillene 2, behea. 20008 Donostia (Antiguo) . Tel: 943 31 04 61 | Calcuta Ondoan. Jauregi Jenerala 16,
baxua. 20.003 Donostia. (Alde zaharra- parte vieja) Tel: 943 431849
BEGIRADA
ANITZAK EGITURA PROPOSAMENA 9:00-12:45(3:45 or)
JARDUNALDI AURRETIK, ETXEAN EGITEKO:
-
Aniztasunarekin
harremandutako bizi izan duzun egoera kontatu. Mailez bidali edurne@calcutaondoan.org | leiredemiguel@ikertze.net Otsailak 15erako
-
Binta
y la gran idea ikusi. https://vimeo.com/60326863
JARDUNALDIAKO ESPAZIOA ATONTZEN
- 8:45etan Elvira Zipitriako gela nagusian ( orokorrean erabiliko duguna), mahaiak e.a mugitzen laguntzeko
- Gogoratu!
1.
Talde
bakoitzeko (8) pc bat edo tablet bat
ekartzea.
·
Talde
1 (GA1): Talde 1 (KONTU
KONTARI) eta 2 ().
·
Talde
2 (GA1): Talde 3
(MAGAFAIR) eta 4 (IBUM).
·
Talde
3 (GA1): Talde 5 (LAS
FIVE) eta 6 (LIMA).
·
Talde
4 (GA1): Talde 7 () eta 8
(MALUGALEMA).
·
Talde
5 (GA 2): Talde 9
(IZARRA) eta 10 (XIMAN).
·
Talde
6 (GA 2): Talde 11
(XONAM) eta 12 ().
·
Talde
7 (GA2): Talde 13
(UMUJAI) eta 14 (BAKARRAK).
·
Talde
8 (GA2): Talde 15 (MELAU)
eta 16 (OSTADAR).
2.
Esteka
honetan taldekako lanetan erabiliko ditugun ikus-entzutekoak daude. https://drive.google.com/open?id=17OPyv7RJ_XahlOoGrt6QKeQF6gH7X52n
Bidali ikasleei mesedez, ostiral horretarako. Baina ez ikustea!
3.
Irakasleek
jakitea nola parte-hartuko duten jardunaldian ( gogoratu 8 taldeak eginak
etorriko direla jada) eta soka saltorako soka lortzea
JARDUNALDIA
9:00-9:30 (30
min): Kaixo, aurkezpena eta kokatzea. BIZITZA ANITZA DA, ANIZTASUNA
ERREALITATEA DA.
9:00-9:10 (10 min). Borobilean
eserita
“Adi egon eta
egiten dugun oro “aniztasun kontzeptuarekin harremantzen saiatzen joan”!!
9:10 – 9:30 (20 min): BI ARIKETA ALDI BEREAN,
TALDEA ERDIBANATUZ: 40 eta 40
9:10-9:20 (10 min): “Logistika azalpena”.
- Eguraldi ona egiten badu: denak kanpoan. Honek 5 min gehiago eskatuko ditu!
- Txarra egiten badu:
- 1 ariketa egiten dutenak 2 geletan banatu ( erabiltzen duguna eta beste bat) 20 eta 20. Irakasleen laguntza!
- 2 ariketa egiten dutenak: “deskansilloan” (estraiburua). Irakasleen laguntza!
9:20-9:30 (10 min) ARIKETAK
A) 1. ARIKETA: IZENA,
ADJETIBOA ETA ANIZTASUNA. TALDEAK EGIN (GA 1)
4 talde egin (talde bakoitzeko gutako
arduradun bat ipini) . Borobilean jarri eta txandaka gure izenaren lehen
hitzarekin hasten den eta gure izaeraz zerbait esaten duen adjektibo bate esan eta keinu bat egin, erdira ateraz. Beteok gero
berak esandakoa eta egindako keinua batera
errepikatuko dugu, erdira ateraz. Adibidez: Edurne- Energia. Denek ezin izango
dute egin, 10 min pasatzerakoan, moztu.
Espazioa: 2.5 gelan: Talde 1 eta 2.
2.8 gelan: Talde 3
2.9 gelan: Talde 4
B) 2. ARIKETA: ZEIN NAIZ , ZE TALDETAKOA NAIZ? IDENTIDADEAK (GA 2)
GA 2 talde osoa. Espazioa: Pasiloan/Gela/Kanpoan (?)
-
Reggeaton-a gustatzen zait
-
Arrazionala naiz
-
Arauak apurtzea gustoko dut
-
Euskal Herritarra naiz
-
Gorputzetik adierazten naiz, instintiboa
-
Emakumea naiz
-
Autoriteekiko errespetu handia dut
-
Ez naiz emakume edo gizon kategorietan islatuta sentitzen
-
Ilea
luze eramantea gustoko dut
-
Sexualki
emakume, gizon edo kategoria horietan sartzen ez diren pertsonak gustuko ditut
-
Nire
gurasoak bananduta daude
-
Anai
arrebak ditut
-
Nere
ama hizkuntza gaztelera da
-
Europearra
naiz
-
Gaztea
naiz
-
Erlijiosoa
naiz
-
Musulmana naiz
-
Arropa
estua janztea gustuko dut
9:30-9:50 (20 min): BIZITZA ANITZA DA, ANIZTASUNA
ERREALITATEA DA. Zer harreman du egindakoak aniztasun kontzeptuarekin
9:30-9:40 (10 min) 3.
ARIKETA: Galdera: Zer
harreman du egindakoak aniztasun kontzeptuarekin? Erantzuteko bozgoran eta
dauden lekuan (mugitzetik gatoz). Arbelan jasoko ditugu erantzunak. “Pilota”
erabili erantzuteko eskatzeko.
9:40-9:50 (10 min): Informazioa
partekatzen. BIZITZA, ERREALITATEA, ANITZA DA.
o
5 min.
bideoa: ADN ibilbidea
(5:16 min)
o
5 min. Landutakoaren
laburpena: Kultura eta aniztasun kontzeptuaren
aldakortasuna, kosntrukto sozial bat baita. Beharrezkoa da eta aurrera egiten
laguntzen gaitu (biodibertsitatetik- ugalketa anitzaren beharrera)
9:50-10:40
(50 min) ANIZTASUNETIK HOMOGENEOTASUNERA.
9:50-10:05 (15 min) : “Logistika azalpena”. 8 taldeetan banatu (badatoz eginak) eta
bakoitzean fitxetan agertzen diren eginbeharrak bete. Gela ezberdinetan
banatuko gara:
1, 3 , 4à Gauden gelan (2.5)
2 eta 7à Ondoko gelan (2.8) 5,
6 eta 8à Beste gelan (2.9)
Irakasleen laguntza!
Ondoren, GELAN
EGONGO DEN MURALEAN IDATZI,
ONDORIOAK IDATZI (Talde
osoa) (2.5)
10:05- 10:20 (15 min). 4 ARIKETA: GALDERA HAUETAN PENTSATU FITXAN AGERTZEN
DIREN AZALPENAK JARRAITUZ ETA ONDORIO BATZUK ATERA. TALDEKA:
1. Talde 1 (2.5): Extralurtarrari kontatu: Nolakoa da pertsona bat?
Nolakoa da gizon/emakume bat?
2.
Talde 2 (2.8): Extralurtarrari kontatu: Nolakoa da pertsona bat?
Nolakoa da gizon/emakume bat?
3.
Talde 3 (2.5): Girl
and boy. (2 min) Zer dira zeloa, eskua, arkatza e.a? Ze bilatzen dute? Nola
harremandu hori aniztasunarekin
4.
Talde 4 (2.5): Pentsatu mapamundi batean. Zein da burura
etortzen zaizuna? Alderantziz jartzen badugu, egoki egongo litzateke? Benetan
“alderantziz al dago? Zein da munduan gehien hitz egiten den hizkuntza? Zein da
harremanetarako erabiltzen dena? Zergatik? “El mapamundi nos miente”
bideoa (5:17 min)
5.
Talde 5 (2.5): Aldizkaria begiratzen. Nolakoak dira agertzen
diren pertsonak? Ainhoa aurkitu
6.
Talde 6 (2.9): Zer ekarpen egiten dio Binta y la gran idea aniztasunaren lanketari?
8.
Talde 8 (2.9): Feminitate hegemonikoa. Kanonak (12 min. Moztu!)
. Nola ez naiz etxetik ateratzen ?
10:20-10:30 (10 min): MURALEAN ONDORIOAK IDATZI.
Edurnek/ Leirek idatzitakoaren Feedback-a egingo dute gero. Denok batera (2.5)
10:30-10:40 (10 min). Landutakoaren
laburpena: Aniztasunetik homogeneo izatera eramaten
gaituzte. Kontrola, normatiboa e.a. Ikusi zerk baldintzatu gaituen
homogeneotasuna, aurreiritziak eta estereotipoak, Bestearen sorketa, beldurra,
pertenentzia sentimendua e.a. Desberdina dena, margenean kokatu ( D.Juliano). Denok batera (2.5)
10:40- 10:50 (150min)
ETENA. Hurrengo ariketako (5.) galderetan pentsatzen joan
10:50- 11:25
(35 min) KATEGORIZAZIOA, GUTXIESTEA, BELDURRA ETA “BESTEAREN” ERAIKITZEA
10:50-11:00 (10 min) 5. ARIKETA: Galdera hauek erantzun (talde berdinetan eta aurreko
gela banaketa errespetatuz). Ondoren, ONDORIOAK MURALEAN IDATZI.
- Zergatik pasatzen gara ANITZAK IZATETTIK, HOMOGENEOTASUNERA?
- Zerk baldintzatzen du, ZAPALTZEN DU ANIZTASUNA?
- ZER EKARTZEN du aniztasunaren ZAPALKUNTZAK?
11:00-11:10 (10 min): MURALEAN (2. murala)
ONDORIOAK IDATZI. Edurnek/ Leirek idatzitakoaren Feedback-a egingo dute gero. Denok batera (2.5)
11:10- 11:25 (15 min) Landutakoaren laburpena: Eta zenbait kontzeptuen azalpena.
Etnozentirsmoa, Androzentrismoa, eurozentrismoa, kontrola, bazterketa…
Esaldi hauek
errekuperatu azalpenak ematerakoan:
-Gazte euskaldun guztiek kultura bera dute
-Gazte atzerritar guztiek kultura bera dute
Zenbat eta gazte atzerritar gehiago gure
gelatan orduan eta kultura propioa galtzeko aukera handiagoa.
11:25-12:15 (50 min) NOLA DESERAIKI HOMOGENEOTASUNA ETA HONEK DAKARREN
ZAPALKUNTZA. NOLA ERANTZUN ANIZTASUNARI? INKLUSIOA
eta GATAZKA
11:25-11:30 (5 min) : “Logistika azalpena”: Talde
osoa eta 10 pertsona boluntario soka saltoan ibiltzeko. Helburua. Denon artean
adostu. Denok batera (2.5)
- Zeintzuk astinduko dute soka.
- Beste guztiak lortu behar dute denak soka barnean batera saltoka ibiltzea
- Beste pertsona guztiak ikusten egongo dira.
5 minutu saiakeran. Beste 5 minutu galdetzeko ikusleei nola egingo luketen
eta egitera ateratzeko.
11:30-11:40 (10 min). 6. ARIKETA: SOKA-SALTOA.
Denok batera (2.5)
BORIBILEAN ESERI
11:40 – 11:50 (10 min): Laukitxo ikusi. Denok batera (2.5)
11:50-12:00 (10 min): Ze antzekotasun aurkitu dituzu soka saltoan gertatutakoa eta laukitxoren
bideoaren artean? Bozgoran. Arbelean jasoko ditugu. Pilota” erabili erantzuteko
eskatzek. Denok batera (2.5)
12:00-12:20 (20 min): Landutakoaren
laburpena .Hainbat kontzeptu azaltzen. Denok batera (2.5):
· INKLUSIOA. Azaldu. (Beste kontzeptu batzuk ere, beharrezkoak badira:
integrazioa, asimilazioa, kulturartekotasuna…). Integrazioa Vs inklusioa
lantzeko ikusi:
Gris (4:18 min)
· GATAZKA POSITIBATZEN! Zer suposatzen du inklusioakà GATAZKA
modu positiboan lantzea. Esan, gehienak mailez bidalitako erantzunetan, egoeretan, ziurasko, aniztasuna GATAZKA NEGATIBO moduan
azaldu digutela
12:20-12:30 (10 min). Lehen 2. MURALEAN idatzi duzue zerk baldintzatzen duen aniztasuna eta zer dakarren aniztasuna. Orain idatzi
MENTIMETER-en. Denok
batera (2.5)
Zer da orduan, zer
beharko luke orduan ANIZTASUNA izan. (Hitz bat)
ONDORIOA:
Modu
inklusiboan jokatzea ETENGABEKO ERALDAKETA
prozesu bat da. Deseraikitze, moldatze, birmoldatze,
eraikitze, birpentsatze prozesua…. Horrek
guztiak, erantzun eta alternatiba berriak, bide berriak eraikitzea eta sortzea
ekarriko du, etengabe garaiari eta
testuinguruari egokitutakoak.
12:30-12:45
(15 min) EBALUAKETA eta BEGIRADA KONTZIENTEAK AURKEZTU + HEZKIDETZA KONGRESUA
2020.
5 min. Begiradak + kongresua
10 min Ebaluaketa figuro- analogikoa. Identifikatzen diren materialei hurbiltzea
eskatu. 2 pertsonei eskatu, material bakoitzeko, kontatzea zergatik ipini diren
hor. Aniztasunaren inguruko hausnarketa egin ere
ONDOREN, GELAN LANTZEKO PROPOSAMENAK ( Eranskinean doaz):
- Ikusi ez ditugun bideoak ikusi
- Proposatzen ditugun ariketak landu
- Komunikabideen hausnarketa kritikoa sustatu
CALCUTA ONDOAN ETA IKERTZEK EKARTZEN DUTE:
-
2
tablet eta pc bat
-
2
Muralak egiteko paperak
-
Rotulagailuak
eta orriak
No hay comentarios:
Publicar un comentario